Skip to content

Ny verktyg nya möjligheter…

maj 11, 2012

Jag jobbar som modersmålslärare i arabiska sedan 2005. Jag har alltid varit intresserad av IT och hur man kan använda IT i undervisningen. Vi bor här och nu, och som lärare måste jag ta hänsyn till utvecklingen som sker…Surf och läsplattor börjar blir mer och mer populära. Det är alltid för och nackdelar med allt. Men att använda lärplattor i undervisning är en av de medel som läraren kan använda. Jag började använda Ipad i min undervisning i höstas. Jag kommer att skriva mer om mina erfarenheter av att använda Ipads i modersmålsundervisning, arabiska språket.

Med det nya verktyget öppnades flera möjligheter för mig och för eleverna. Det blir mycket lättare att hålla kontakten med föräldrar och elever, lektionen blir mer rolig och eleverna får möjligheter att produdecera och kommunicera med andra. Det blir lättare att dokumentera och synliggöra elevernas lärande. Ipads är en av de medel som kan användas i undervisningen men när man ska använda den ska man tänka på följande:

VAD? HUR? OCH VARFÖR?

No comments yet

Kommentera

